Back in the gym

Jag har signat upp för ett gym-medlemskap igen! Det är första gången på flera år jag har ett gym-membership. Av en händelse dök jag in på gymmet förra fredagen och jäklar vad jag gillade det! Jag insåg hur mycket jag saknat att lyfta vikter, jag tycker ju att det är skitkul men jag tappade suget nånstans mellan/under/efter alla graviditeter.

Jag började gå på gym när jag var 15. Jag var en spinking liten tonåring som nog såg väldigt vilsen ut på det byggar-gym jag valde att börja på. Jag växte upp i en liten småstad där det inte fanns många gym att välja på. Simhallen hade ett och sen fanns det typ ett till. Jag minns att jag alltid tränade i stora t-shirtar i början för att jag skämdes för min smala kropp utan muskler. Men styrketräningen hjälpte mej faktiskt att lägga på mej en del vikt och fokus försvann från att bara vara smal till att bli stark!

Anledningen till att jag kom att tänka på hur det var när jag först började på gym är att jag har lite samma känsla nu. Jag skulle vilja lägga på mej lite vikt och inte se så himla smal ut. Bygga muskler igen. Jag känner mej alltid liten i gym-miljön. Yoga, hajker och cykling är aktiviter jag älskar men det är knappast något som får mej att bli större. Snarare tvärtom. Fast sen är jag lite dubbel här. Vet inte om jag orkar lägga ned det arbete som krävs för att lägga på mej flera kilon. Jag tycker redan att jag äter hela dagarna, och mycket mer än mina vänner. Kanske borde jag bara acceptera att detta är hur min kropp gillar att se ut numera. Min trivselvikt liksom. Där jag kan äta vad jag vill men inte behöva tvinga i mej proteinshakes och äta tills jag mår illa.

Som sagt. Jag är väldigt dubbel i detta. Ena stunden känner jag för att satsa 100 procent och se hur mycket jag kan lägga på mej genom träning och kost. Plus fem kilo muskler (och lite fett såklart) skulle vara drömmen för mej! Å andra sidan kanske jag bara borde vara nöjd och träna det jag vill för att det är kul. Skita i spegelbilden och bara känna efter vad som känns bra i kroppen.

Varför tränar ni?

 

Back in the gym!

 

Nedan är några bilder från TAFE-tiden när jag pluggade till personlig tränare i Australien. Året var 2007 och jag vägde också minst 7 kilo mer än nu.

1916034_342836095150_4721214_n

Ett av alla svettiga träningspass på stranden med vår härliga klass som var en mix av nationaliteter. Sverige, Australien, Korea, Frankrike, Kina, Sydamerika, Japan för att nämna några. 

1929151_5766432525_1806_n

Den här bilden är från ett gym i Fiji när jag precis träffat C. Vår första semsester tillsammans.

1916034_343337760150_1597340_n

Mycket av allt kan man sammanfatta tiden Australien med. Träning, fest och mat! 

 

1916034_342828365150_3621098_n

Jag och mina andra hälft Madde som jag träffade under tiden i Australien. Dom skojade om att vi var ”glued by the hip” och ja så var det 🙂 Jag är så glad att jag fortfarande har henne i mitt liv!

1923596_7790832525_5901_n

Avslutar med en drömmig bild från Whitsundays dit jag åkte med mamma och min bror Joel i december 2007. Här skulle jag gärna sitta igen 🙂 

 

Lämna en kommentar